الأحد، 30 أبريل 2023

كلمة بحبك بقلم حربي علي

( كلمة بحبك ) 

كلمة نفسي أسمعها منك: إتقالت أغاني
كلمة لا سمعتها قبلك ولا قلتها لتاني
كلمة بتقطع قلبي وترجع تاني توصله
فيها كل أشواقي بتنادي العمر وتطوله
بتوريني الويل وتشعل النارفي أحضاني
كلمة نفسي أسمعها منك: إتقالت أغاني

كلمة بخاف أقولها وآاااه لو تقولها
تشيل خوفي مني وأعيش عمري أقولها
أقولها لوكنت قاعد وسط العالم دا كله
أقولها لو كل قلب عاش يهجر في خله
وأخاف ليه؟ والعمر كله مخلوق ثواني
كلمة نفسي أسمعها منك: إتقالت أغاني

مش كفاية الكلام يتقال وأصارح
مش كفاية أعيش مجروح وأبقى جارح
مش عارف ليه؟ قلبي عايش أقطعه
ولا عارف ليه؟ كل ما يقرب بمنعه
مش عارف بجري ليه منه لو ناداني
كلمة نفسي أسمعها منك: إتقالت أغاني

خلاص أنا الشوق فاض بيا خلااص
مش فاضل فيا أنا غير نبض وإحساس
تعبت من كلمة وحروف خايف أقولها
من نظرة خوف جوه قلبي وشايلها
تعبت من فكرة صوتها بيرن في وداني
كلمة نفسي أسمعها منك: إتقالت أغاني

عايش وحيد في بيوت وقصر أفكاري
ناااار بقيد وفي لهيب الجنة ناري
عايش جوه نني عينك بمسح دموعك
زي ضلع في أربعة وعشرين من ضلوعك
عايش فيك أكتر ما بعيش في الأماني
كلمة نفسي أسمعها منك: إتقالت أغاني

خلاص شديت رحالي خلاص جاييلك
رش لي الأرض رملة إفرش لي منديلك
إفتح لي باب قلبك وغمض عنيك
إسمعني في كلمة حلوة وأنا بين إيديك
كلمة من: أربع حروف فوق لساني
كلمة نفسي أسمعها منك: إتقالت أغاني
              كلمة بحبك  

 كتبتها وأنا عندي 17 سنة
أناا
حربي علي
شاعرالسويس

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

زركش القلم بقلم احمد عدنان الجياب

احمد عدنان الجياب  زركش القلم  متى سيضيء النهار اشراقته؟ متى سيبلل المطر اجسادنا ليكتب الورد حريته؟ هل التقت جروح الروح بالجسد لينثر الدم حك...