السبت، 2 يوليو 2022

مليش غيرك في حياتي بقلم جابر عبدالقادر

 «جابر عبدالقادر»

           «مليش غيرك في حياتي»

======================

?حبيبتي مالك عندك اية

كنتي معاية من شوية كويسة

في اية اكلمي معاية حبيبتي

انتي عملتي الاكل ولم تا اكلي

في حاجة عندك تعبانi من حاجة

حد كلمك وانا في الشغل اكلمي

لا اقدر استني ا يدك سخنا

وحبهتك سخنا مالك حبيبتي

نور قلبي وعمري انتي عارفه

انتي اية ليه لا اقدر اعيش

من غيرك انتي الدنيا كله

انتي اهلي انتي الهواء الذي

اتنفس بي حبيبتي ردي علية

ابوس ا يدك ردي طب حسي بي

تعبانه من اية ردي عليه قلبي يدق

كتير اعصابي تعبت نفسك كده

قلبي وروحي لا تبعدي عني

لو حصلك حاجة اموت من بعدك

حبيبتي ردي علية طب اهمسي

في اذني او حركي ايدك اعملي

اية حاجة علشان اطمن عليكي

اعرف بانك معاية لو في حد معايه

هنا كنت سيبتك وروحت للدكتور

بس انا خايف اسيبك وتكوني انتي

في اخر لحظة معايه انا اجنن حياني

يارب اشفيها يارب خد مني ايه حاجه

واشفيها هي كل حاجة لي يارب هي

الحلم التي كنت احلم بيها وهي معاية

هي الدنيا الحلوه بعد ما كانت مرة هي

عمري يارب لا تاخذه مني طب اروح معة

لا تسيبني هنا وحدي اموت اتعذب من

غيرك حبيبتي ردي علية ا لمسي يدي

عاوز المس شفتيكي علشان تكون

موجوده علي ريقي علي طول واشوف

عيونك التي تكون اخر مرة اشوفها واحلم

بيها وانا صاحي ونايم اعمل اية اقتل نفسي

واكون معاكي اولع في البيت وانتي معاية

اعمل اية بس لو عملت كدة انا اروح النار

وانتي تخشي الجنة اعمل اية يارب بحبها

اوي يارب اعمل اية اعطيتني الهديه الجميلة

وارجوك يا رب لا تاخذه مني يارب خدني معها

ونكون معا في الاخرة علشان انا وهي قلنا

لا يفرقنا اللة قلوبنا هي معاية وانا معها نكون

في مكان واحد يارب اتمني ان نكون معا في

مكان واحد بحبها حبيبتي الدموع جفت

من البكاء حبيبتي انتي ريحه في مكان

جميل اكون معاكي في نفس المكان

الي اللقاء في مكان في الجنة

انا وانتي يا حبيبتي؟

======================

            «جابر عبد القادر»  




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

لمن تنادي بقلم عادل العبيدي

لمن تنادي —————————- شظايا زجاج تناثرت  على أوراقي أوحى إلي درر تضيء كلماتي  أم شفرات حقد مزقت أشعاري لم أر غير ألوان الغبار ولم أسمع غير صو...