الاثنين، 1 فبراير 2021

حبيبة ‏بقلم ‏رشاد ‏على ‏محمود ‏

"حبيبه"

أنا عاوزك يا نور عيني
                            حبيبه وبيا تمللي
 هيمانه

مش عاوزك تكوني
                            تعبانه وجوا الهم
 غطسانه

مش عاوزك تكوني يوم
                            موجوعه ولا مره
 عنيكي دبلانه

ولا عاوزك متنكده أبدا
                          ولاتكوني في يوم
 مره حيرانه

يا نور عيني انا فداكي
                         وحافضل عمري انا
 جنبك ووياكي

وبتمنى ياروح الروح
                             يكون حبي جوا
 القلب جواكي

ياطيبة يانسمه حلوه ٠
                        ياغنوايه ومنجايه
 يابسبوسه وغريبه

مانا خلك مانا حبك طول
                          عمرنا واحنا صغار
 في الصبا

انا بحبك انا مجنون
                    يامنوره ليا الكون ومن
 ربي هبه

بقلم/
الشاعر رشاد على محمود

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

عيشُ الفقير بقلم راغب العلي الشَّامي

عيشُ الفقير عَتِبْتُ علی الدُّنيا ومَا أنَا عاتِبُ          وألْقــيْتُ أقْلامي وقِيــلَ أَكَاتِـــبُ يَمرُّ أُنــاسٌ في حياتي تَــرَحُلاً  ...