الجمعة، 4 يونيو 2021

جاني ساعي البريد برسالة بقلم جلال محمد

 خاص بفقرة ساعي البريد

..............

جاني ساعي البريد برساله

من عشرين سنه كانت عنده ف الودائع 

بتقول إيه الرساله

.........

كان فيه بينا حب

وكمان ود

وحاجات تانيه كتير

كنت لي عشق

وحاضرومستقبل

دلوقت بقيت ماضي

مش عاوزأفتكره

ولاعاوز أشوفه

كنت أملي وحبيبي

وساكن بين الضلوع 

وكنت النني وبين الرمشين 

كنت بحري وهوايا

كنت نفسي وعايش معايا

كنت النفس بالرئتين

ونور عيوني الإثنين

كنت منايا

والأن أصبحت منفايا

........

راحت فين القيم والمبادئ؟

ومين البادي ومين العايب؟

خلاص مات الحب وماتت معاه

كل العواطف

مات الإخلاص  وبقي بح خلاص

............

جلال محمد



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

علمتنا غزة بقلم كريم كرية

  علمتنا  غزة كيف يكون الصبر على المصائب علمتنا  غزة ٱن الٱخ اليوم لم يعد سندا بل نحن في زمن العجائب علمتنا  غزة معنى الرجولة و لو كلفت ٱغلى...