الجمعة، 4 يونيو 2021

لسة ‏فاكر ‏بقلم ‏خيرى ‏حسني ‏

قصيده بعنوان
(لسه فاكر؟!"")  
كل حاجه
مش ناسيها.
كل يوم 
وكل ساعه
وكل ثانيه 
عملت فيها.
لما قولتى
بتكرهينى  
قولت عادى
رغم كانت صدمه
لي قلبت
موازين حياتى
وشكلبت عقلي
وكيانى
وطيرت البرج
إل فيه
كنت فاكر لما
أحبك ييجى
يوم وهاتعدليه
كنت بحسب
لكل حاجه
إتخربطة الحسبه
إل عندى
والعدد فى ضربه
بيساويه
معقول وبكل
تضحياتى  تقابلى
حبى بالكرهانيه
تكفرى بعشره
وتلعنيها. 
لسه فاكر
كل حاجه
ومش ناسيها.
حتى لما بقيتى
 تقولى كلمه
حلوه بره
قلبك وبتزينيها
وتزوقيها
كنت أشوفها
من نظرة عينيك
من لمعانهم
من بهاتنهم
 أو لما كنت عنى
بتداريها .
 كنت أحس 
بمشاعر بعيده
عنى وأنفاس
ولمسه تقولي
شوك بجسمى
بتلمسيها. 
أفكار وهواجس
وشكوك تمر
بي تعصف
بعقلي تشتته
تدور بيه 
وكلمة لي
بتكسريها
كنت أقول
جايز بتحب
غيرى وكنت
أقول إستحاله
بي تخون
وساعتها عقلي
يرد لي
وأقول يمكن 
لسه صغيره
متعرفش قيمتى
أو كلمه ساعتها
 مش كنت
 تفهميها
شوفى كام
سنه مروا
علينا بحلوهم
وبمرهم 
كنت أحبك 
وأشتريك وإنت
بالرخص إتبيعيها
كنت أتحمل
جفاك وأكتم
غيظى بضحكه
 وأحاول القرب
منك تبعدى
ويزيد عداك
وأجن لو حد
مسك أقول
بدون ما أشعر
روحى فداك
 داهي قلبى
وهي عقلي
وهي روحي
إل فى الدنيا
طلعت بيها
لسه فاكر 
كل حاجه
مش ناسيها.
4/6/2021
ترنيمات وخواطر.بقلم)
خيرى حسنى..............)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

علمتنا غزة بقلم كريم كرية

  علمتنا  غزة كيف يكون الصبر على المصائب علمتنا  غزة ٱن الٱخ اليوم لم يعد سندا بل نحن في زمن العجائب علمتنا  غزة معنى الرجولة و لو كلفت ٱغلى...