الاثنين، 27 نوفمبر 2023

حروف رجل بقلم صبري أرسلان

حروف رجل (651)
................
يا ليل بتداري أحزانك
وترسم ضحكه ليه بالكدب 
بقالي سنين على بابك 
لغيت جوايا فرحه قلب
عشقت وقولت دي روحي
وهنسى بحبها جروحي
أتاري غرامها زاد همي 
سقاني الوهم بان نوحي
سكنته بأيدي جوايا 
صدمني كتبته فى روايه
في وشي ملاك مافيش غلطه 
فى ظهري شيطان  دايب فى حرام مغمي عينيه ميه ورطه  
لا عشق سنين معاه دايم 
وفاتني يعد فى غنايم 
ما باع الحب بالساهل 
سجني فى أمس وأنا جاهل
وعاش فارد جناحاته 
فى أحضان ليل 
ماهوش طاهر 
لا كان شكلي أنا أستاهل 
أكدب عيني أصدقها
وخوف أحاسيسي أسجنها
رميت فى حقيقته ورا ظهري 
وشوفت خيانته ألونها
أنا التايه في وهمه سنين
أنا المسحور في أحلامها
أنا العاجز أثور وأرفض 
 أنا الميت بأقدامها  
بقلم .. صبري رسلان

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

عيشُ الفقير بقلم راغب العلي الشَّامي

عيشُ الفقير عَتِبْتُ علی الدُّنيا ومَا أنَا عاتِبُ          وألْقــيْتُ أقْلامي وقِيــلَ أَكَاتِـــبُ يَمرُّ أُنــاسٌ في حياتي تَــرَحُلاً  ...