الخميس، 1 فبراير 2024

حبيبتي الغاليةبقلم يحيى حسين

حبيبتي الغالية
بقلمي يحيى حسين 

بحبك والله يا غالية 
يا نجمة في السما عالية 

يا نجمة نورها رباني 
مالي قلبي وكياني
 
يا نجمة والله سحراني 
بس إيديا مش طايلة 

يا نجمة أمتى تحسيني 
وتيجي في مرة تحبيني
 
أنا طال الهوى بيا 
ولسه برضة بحنيني
 
بستنى الدوا منك 
ما في غيره يشفيني

يرد روحي من تاني 
وأنا طول عمري وحداني
 
وأنت في السما عالية 
وأنا إيديا مش طايلة 

نفسي أدور في مدارك 
نفسي داري يكون دارك 

نفسي أدوب في شريانك 
أجري جوه في وريدك
 
نفسي في دفء أحضانك 
نفسي إيديا هنا في إيديك

ساعتها حارمي أحزاني 
وأعيش الحياة تاني
 
وأصالح الباقي من عمري 
وأنا طول عمري وحداني

وأنت في السما عالية 
وأنا إيديا مش طايلة
 
بس برضة حفضل أحبك 
طول العمر يا غالية
 
يحيى حسين القاهرة
 30 يناير 2019

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

خاطرتها والحياة بقلم عواطف فاضل الطائي

( خاطرتها والحياة) ما الذي نلته من الحياة وما جنيته؟ وتبقى تحتفظ بينبوع ذكرياتها كلوحة على غلاف كتابها وتغسل جرحها الغائر في الأعماق وتتساءل...