الجمعة، 16 أغسطس 2024

الشهد مررر بقلم السيد بدر

.... الشهد . مررر ....
.... قلم السيد بدر 
أنا بعد منك مش أنا وتفرق كتير
الشهد مررر والهنا وحاجات كتير
واللي كانو لما كنتي أتغيرو
نسيو اللي منك النهارده بيقدرو 
ما فكاروش الله يجازيهم
على ضهري مره يطبطبو
.. أنا بعد منك مش أنا وتفرق كتير
......
بان بعد منك البشر -- والطبع بان
شوفت الأنانى واللي خاين والجبان
طيع الديابه طبعهم
دنيا بعدك مش أمان
.. أنا بعد منك مش أنا وتفرق كتير
                      *******
مش عجيب تاكل الديابه بعضها
العجب قدام عينينا ناس بتاكل بعضها
نامي وعليا متخافيش
بعدك الباب أتقفل وماتقلاقيش
ودنيا بعدك بيعتها
بانت قيمتها ماتساويش
لا طعم شهد بشتهي  
والأحبه فين مافيش
.. أنا بعد منك مش أنا وتفرق كتير
.. الشهد مررر والهنا وحاجات كتير
.........قلم السيد بدر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

ساحرة بقلم حامد الصغير

عنوان القصيدة ((( ساحرة ))) الشاعر حامد الصغير / الخميس 26 سبتمبر 2024  ساااااحرة بجماااال سووود عيوووونك وبسمتك وهمسك وطيب كلامك يفوح الور...