الخميس، 5 سبتمبر 2024

أخر تحذير بقلم فيروز محمد

بالعامية المصرية : أخر تحذير..
...................أيوة بغير...
مهو أسلوبك ده يا حبيبي محتاج تغيير 
 زى ما بقدرك أنا كمان محتاجة تقدير
رايح فين وراجع امتى تكتب تقرير
ولو بقيت على وضعك ده أبقى معاك لأ مستحيل .
لو فاكر نفسك روميو لا يا روحي لك ألف بديل..
منا عندية ومش فارقه معايا 
وبعدى عنك خير دليل
إلحق نفسك وأخر يومك قول أخبارك بالتفصيل
يا تاخدني معاك كل المشاوير من غير تفكير 
بقا تبقى كبير وتقول مواويل تسهر بره وترجع سرقة فى نص الليل 
مش عايزه روتينك يفضل عالحال ده يا واد يا تئيييل 
حاول تتغير تتحسن وأثبت لي إن أنت جدير
أنا عايزة حب حقيقي نابع من أعماقك مش تمثيل 
حب يطابق قولك فعلك مايكونش مجرد تعبير
العمر بيجري ويعدي أصحى يا روحي بلاش تأجيل 
حسسني إن أنا محظوظة وخليني من الفرحة أطير 
عيد حساباتك صلح من ذاتك 
يا إما هتلاقينى برا حياتك من غير تفسير
أنا قلت اللي تاعبني وشاغلني
 وكفاية شرح وتطويل 
وأنت لو أنت بجد حاببني
هتلبي من غير تأخير....
أأه على فكرة ...
نسيت أقولك : إن ده ليك أخر تحذير 😂😂

.......فيروز

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

أنت عنوان قصيدتي بقلم أدهم شيخ دللي

أنت عنوان قصيدتي ~~~~~~~~~~ انت عنوان قصيدتي أنت قمة سعادتي...... ولو كنت بعيدة عن بصري فذكرياتك هي القريبة وهي أجمل عنواني       ★ ★ ...