الثلاثاء، 15 أكتوبر 2024

كشف الحساب بقلم احمد محمود

كشف الحساب
     ابتدي
وقت العتاب
     انتهي
تعالي يا اللي
   في دنيتي
محبيتش غيرك
تعالي واقعد هنا
وبلاش خداع
حكايتنا خلصت
     من. زمان
وجات. النهاية
 بأيدك انت مش انا
سبب الخيانة
انا كنت حاسة بالخيانة
       ومن زمان
وقلبي اللي صدقك
    وأداك الأمان
هوا دا القلب اللي
دلني علي الخيانة
   تحب اقولك
انا شوفت ايه
شوفت الخيانة بتترسم
     علي فرشتي
شوفت العيون الكدابين
   تبتسم لعيون غداين
شوفت الأيدين الغدارين
ملست علي. خد غيري
شوفت الحكاية كلها
      منك ياخاين
سمعت ضحكتها الخبيثة   
وبقولها ما تفرحيش
اصل الخيانة دايمة
     وما تنتهيش
هي الخيانة للخيانة
وابعدو يالحم رخيص
     ياميتين بالحياه
انا عايزة اعيش
كشف الحساب انتهي
      وما همنيش
بقلم 
احمد محمود
من ديوان سكة العاشقين

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

عفوا أيها القلم بقلم معز ماني

   عفوا أيها المستقبل  أنا لا اعرفك أيها المستقبل ولكنني عرفت الماضي أنا لا أفهم لغتك لأني لم اتعلم  غير الماضي ينام ولا يبالي كان يا مكان و...