الجمعة، 19 فبراير 2021

أنا إدت صوابعي ليهم شمع بقلم عرفات فرج الله بلبل

 أنا إدت صوابعي ليهم شمع

وقدمت كل ما بيدي
جرحوا قلبي وبكوا الدمع
وفضلت ليهم أنا بدي
كانت إيدي بالخير مدالهم
وأخدوا كل ما بدالهم
ومن عمري كتير اديت
عشان ليهم أنا حبيت
بإيدي فرشت طريقم ورد
وكان منهم بنولي سد
يا ألف خساره وخساره
علي قلوب زي الحجاره
لا دمع العين ف يوم يبكي
ولا مني حنين ليهم يشكي
فراق بفراق وإيه يعني
هابيع إللي خلاص باعني
ومش هاندم عليهم مره
خلاص هنساهم بالمره
الشاعر / عرفات فرج الله بلبل


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

كوني بقلم عامر الدليمي

((((((«««كوني»»»)))))) ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ كوني طفلتي التي تلعب  في حجري تلامس خدي  تقبلني في ثغري كوني  مشاغبةً تثير بمداعبتها  جنوني تستنهض...