الجمعة، 12 مارس 2021

الى ‏أمي ‏بقلم ‏سيد ‏حجازي ‏

الي أمي
بجمّع   حروف  عالسطر 
وعايز اكتب لأمي الشعر
واغنيلها اغانيا                                                                                     وامتع بنورها عنيا
واشكيلها من وجع فيا                                                             وتدعي لي ف صلاة الفجر 
وبجمع حروف عالسطر 
بأقول من قلبي وحشاني
يا أجمل ست ضماني
بحبك حب رباني 
ياضي البدر  
عايز اكتب كتير يامه 
واحط الفاتحةوالضمه 
وبادعيلك بطول العمر 
لويامه ف يوم أهملت سمحيني
ولو مرة نسيت وغفلت صحيني
من غيرك هتوه ولا هرجع
ولا  بعدك  ندم  راح  ينفع 
رضاكي الغطا والستر 
وبجمع حروف عالسطر
عايز اكتب لأمي الشعر
سيدحجازي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

كوني بقلم عامر الدليمي

((((((«««كوني»»»)))))) ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ كوني طفلتي التي تلعب  في حجري تلامس خدي  تقبلني في ثغري كوني  مشاغبةً تثير بمداعبتها  جنوني تستنهض...