الجمعة، 28 مايو 2021

مش غلطتك بقلم محمد ياسين

 مش غلطِتِــــــــــــــــك

تحياتي محمد ياسين 


كسرت حاجز من حواجز خوفي

ربِّك كبير وعالم هوا بظروفي

لانا قلبي قد الفراق ولا قد تعذيبه

ولو دخلتي القلب هاتحسيني وتشوفي


كان نفسي اقرب من زمان وتعبت

وفضلت اعد ف بعدك الأيام وحسبت

وكتير حلمت أكون في أحلامك

شرقت مرة ومرة ليه غربت


غرقت في الوهم بإديا 

وعشت فيه وصدقت

على قد مانا بحار

لكني ف بحرك انتي غرقت

ترميني موجة لموجة تانية بعيد

وياريتني كنت نسيت أو حتى فقت


حبيتك انتي بجد وف قلبك أوي اتعشمت

وحاربت ليكي كتير وعمري ف يوم ماندمت

وسافرت لاجلك في البلاد ومشيت

وصبرت ع اللي انا فيه ولا استسلمت


مش غلطِتِك 

دا العيب عليا عشان بجد سمحت

أسيب وياكي نفسي لحد ما بإيدي انجرحت

لانا اللي راحتي معاكي وف قربك

وياريتني وانتي بعيدة كنت ارتحت


مش غلطِتِك 

ده الغلطة عندي عشان أنا اللي نسيت 

تهت ف حكايتي وغصب عني بكيت 

لا دموعي فيها الشفا ولا حتى نستني

وصبحتي عندي ذكرى في الحواديت


كسرت حاجز من حواجز خوفي

ربِّك كبير وعالم هوا بظروفي

لانا قلبي قد الفراق ولا قد تعذيبه

ولو دخلتي القلب

هاتحسيني وتشوفي



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

لا حُدودَ لها بقلم محمد الدبلي الفاطمي

لا حُدودَ لها دَقَّتْ طُبولُ حُروبِ القَرْنِ يا عَربُ والنّارُ عَسْعَسَ مِنْ طوفانِها اللّهَبُ تَوَسّعَتْ حَوْمَةُ المَيْدانُ فاتّسَعَتْ وال...