الاثنين، 31 أكتوبر 2022

كشف الحساب بقلم أحمد محمود

كشف ألحساب
أبتدي
وقت ألعتاب
إنتهي 
تعالي ياللي
في دنيتي
ما حبيتش غيرك
تعالي وأقعد هنا
وبلاش خداع
حكايتنا خلصت
من زمان 
وجات النهاية
بأيدك أنت
ومش أنا
سبب ألخيانة 
أنا كنت حاسه بالخيانة
ومن زمان
وقلبي إللي وصدقك
وأداك الأمان
هوا دا القلب إللي
دلني علي ألخيانة
تحب أقولك
أنا شوفت أيه
شوفت ألخيانة
بتترسم علي فرشتي 
شوفت ألعيون
ألكدابين
بتبتسم لعيون غدارين
شوفت ألأيدين
ألخداعين
ملست علي شعر
غيري
شوفت ألحكاية كلها
منك ياخاين
سمعت ضحكتها الخبيثه
وبقولها
ما تفرحيش 
أصل الخيانة دايمه
وما تنتهيش
هيا الخيانة للخيانة
وأبعدو يالحم رخيص
ياميتين بالحياه
أنا عايزه اعيش
كشف الحساب انتهي
وما همنيش
بقلم 
احمد محمود
من ديوان سكة العاشقين

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

أحيانا تمر بنا لحظات بقلم إغراء أحمد بدور

أحيانا تمر بنا لحظات  نود أن ننفصل عن العالم أن نعيش في صمت كامل فنبتعد دون نقاش أوعتاب نبتعد لأننا اكتفينا من التعب  تعبٌ أحال فصول حياتنا ...