الخميس، 4 يوليو 2024

ألف سلامة بقلم حربي علي

أغنية
( ألف سلامة )

ألف سلامة عليك
ياساكن في قلبي هنا
ياللي وحشاني عنيك
ياريتني كنت أنا

ياريتني كنت معاك
كنت أخفف عنك
أقول الآه وياك
وأشيلها عنك / منك
أشرب كاس الآلم
والقلب يعزف نغم
أكتب غرامي كتاب
شاعر مالهوش أصحاب
دا أنا مستحملش أعيش
الليل الطويل من غيرك
والقلب لو له ريش
كان يطير ويجيلك

ألف سلامة عليك
ياساكن في قلبي هنا
ياللي وحشاني عنيك
ياريتني كنت أنا

وإنت بعيد ياحبيبي
جرحك علم في القلب
شفت معاه تعذيبي
بعد ماعلمني الحب
كل الناس هجروني
راحوا لعنيك وسابوني
أصحى وأقوم على طيف
لا عارف شتا من صيف
أفكاري بنيتها قصور
يلا تعالى وشوف
دا خيال داير مايدور
وساقية تدور بحروف

ألف سلامة عليك
ياساكن في قلبي هنا
ياللي وحشاني عنيك
ياريتني كنت أنا

كلمات: 
حربي علي
شاعرالسويس




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

الوقت كالسيل بقلم محمود علي

الوقت كالسيل """" لا تهدر الوقت إن الوقت كالسنن من فاته اليوم لن يلقاه في الزمن كالسيل يقطع من كلّوا من وهنوا يبقيهم الت...