الخميس، 4 يوليو 2024

أزاى ناسيكي بقلم السيد بدر

أزاى ناسيكي ..
...قلم السيد بدر 
مش عشان صدفه اما اشوفك 
تفتكري إني ساهي ناسيكي 
أنا جيت عليا وان كان عليا 
أجري عليكي لحضني اضمك 
ياكل عمري أنا اللى عاشق
ونا اللى دايب بروحي فيكي 
....
لكن عشانك ساجن حنيني 
شيفاني صابر حاسه ناسيكي 
مش جفا ولا قسوه مني 
كل خوفي يبان عليكي
ويحس غيري رعشة إيديكي 
بعد ده كله أزاى ناسيكي 
اعزريني خايف عليكي وعليكى باقي 
قصدى مش ساهي وناسيكي 
.........
أحلف يامين الله بحبك
ولو هاحب ماحب غيرك
 اوعاكي لحظه تفكري
إنسي شكك إمحي ظنك
فاهمه طبعي وعارفه إني
كله متحرم عليا
وللى جايز حبي ليكى 
معقوله بعد ده كله 
وانا المخلوق علشانك ازاى لغيرك 
ازاى ناسيكي أنا مش ناسيكي
.....
إنتي كل الدنيا ليا وطول مافيها 
معايا مهما تبعدي وليا مهما تعندي 
 ماحد غيري يدق بابك  
 ادق بابك تحسي بيا تفتحيلي
 كلمه منك كلمه مني تصفي ليا أصفا ليكي
 انسي شكك وفهميني
ده للي بينا مولود مابينا وللي بينا ده وليدي 
مين إللى يقدر مين 
ومين راح ينسى مين
روحتي وباقيه روحك وياروحي بعدك مين
أزاى ناسيكي... انا مش ناسيكي 
..... .. 
 مش بالسهل عليا
ياللي كان يسعدني طيفك 
أحلفلك لو عليا
  ضلك ولا ثانيه اسيبك 
غيرك ماخترت غيرك
 لآخر عمري محتاجلك 
وتسيبني إنسي إني سيبك
كنتي . والقسمه حكمت
 وقدرنا أختار لنا
تسيبي منك كل اللى منك 
ولدنيا تانيه ترحلي 
ومهما تشرقى ومهما تغربي
 حضني مايسعش إلا غيرك 
حضني فاردة لجيتك
صعب حضني يدفي غيرك
مين ينسى مين
 فاكر فاكرك مش ناسيكى
.......
مايجوزليش بعدك حبيبه 
عمري ماجور وتعدى الشرع 
كنتي وكنتي وكنتي وكنتي
ولمين بعدك يضوي الشمع
ياأول حب عمري ويا آخر حب عمري
معقوله ومين يصدق
مافيش مخلوق يصدق 
عن نفسي ازاى أصدق
من بعدك أحب غيرك 
اطمني دنا كل ليله بروح لعندك
ولا بعد منك ياخدني غيرك
أزاى حبيبتي أنا مش ناسيكي .السيد بدر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

يا قاتلة بقلم عادل غتوري

  يــــــــاقــــــاتــــــلــــــة عـــامٌ  يــمُــرُّ ولا أراكِ أيُــعــقلُ؟ إنْ تــعــقليهِ فــأنَّىٰ لــي أنْ أعــقلَهْ مــجنونُ  حــبِّ...