الأحد، 22 مارس 2026

رسائل الي امي ٢ بقلم عبدالرحيم العسال

رسائل الي امي ٢
( لأنها لا تقرأ الفصحى كتبتها لها بالعامية) 
في يوم الام
=========
الرسالة الثانية 
==========
      
في يوم عيدك كتبت لك
قصيدة من صميم القلب
ويوم عيدك بعت لك
عبارة الف حب وحب

==========

اجيب لك ورد ؟
بايه ينفع في يوم عيدك
بوكيه الورد؟
ابوس اليد؟
يا ريت يكفي يا ست الكل
بوس اليد

=========

أنا عمري فدا عمرك
وبدعيلك يطول عمرك
وطوع امرك
أنا والله طوع امرك

=======

خدي مني ضيا عيني
خدي عمري خدي سنيني
ومهما أديكي يا عمري 
هيبقى فذمتي ليكي

(عبدالرحيم العسال مصر سوهاج أخميم)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

كوني بقلم عامر الدليمي

((((((«««كوني»»»)))))) ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ كوني طفلتي التي تلعب  في حجري تلامس خدي  تقبلني في ثغري كوني  مشاغبةً تثير بمداعبتها  جنوني تستنهض...