الاثنين، 20 مايو 2024

ليه بقلم مصطفى عبد النبى

ليه؟؟؟
***
ليه دايما في لحظة يا ناس 
الدنيا بتضلم؟
وليه دايما؟ في لحظة حزن 
الجرح بيعلم
وليه؟ الفرحة تمر جنبك 
لا بتهدي ولا تسلم
وليه؟ حروفي منقوشة بأسمك 
ولا انت تتكلم..
بسألك:
ليه دايما تسيئ الظن بكلامي؟
وليه برضه تمشي عكس ايامي؟
ولما تزرعي عايزة الطرح في ثواني!!
وانا دايما بصبر لحد مايجي اواني

شوفي... حقولك:
سوء الظن بيبني دايما في العلاقة جدار
وعكس اتجاة الريح بيولد في السكة شرار
والحصاد قبل الأوان بيبقى طعمه مرار
فهدي جدار.. وطفي شرار.؟ وبلاها مرار
وبلاش ياحبيبتي تبني مابينا ايها اسوار

مصطفى عبد النبى

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

كوني بقلم عامر الدليمي

((((((«««كوني»»»)))))) ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ كوني طفلتي التي تلعب  في حجري تلامس خدي  تقبلني في ثغري كوني  مشاغبةً تثير بمداعبتها  جنوني تستنهض...