الأحد، 18 أغسطس 2024

أنا اللا ممكن بقلم سيدحجازي

أنا اللا ممكن
أنا المستحيل أنااللا ممكن
أنا الصادق مع نفسي
اناالصادم بليل يأسي
انا الكذاب مع الممكن
أنا الغايب أنا المحبوس
مع صمتي
أنا العايب عشان قيمتي
أنا الشايف وأنا الأعمى
انا السامع فقط صوتي
انا جامع حروف خيبتي
وفي الأحزان متمكن
بس مش انا الممكن
أنا حدوته كتبها الحظ
على راحته
ولا جاني ولا عرفته
كتب عني ولا شفني
 ولا سمعني وخلاني
شهم حدوته
لكن ضايع قليل الحيله
من يومي مع قلبي
ومع طيبته في دي بس
أنا الممكن
أنا خايب وبتعلم
كتبت السطرمن خوفي
ودابت كل كراستي
وزعلت منها كفوفي
وبقيت راسب في مدرستي
ونجح غيري اللي متفطن
لأني كرهت الغش واصحابه
ولا يمكن على بابه
اتسند واركن
ما انا المستحيل وإللا ممكن
وفي الطيبة وتعب القلب
أنا الممكن
سيدحجازي

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

لعبة النسيان بقلم عبداللطيف قراوي

بقلمي عبد اللطيف قراوي  ***لعبة النسيان، ***، ألم الماضي يمحوه النسيان. ويطْوى صفحات الحرمان. وينجينا من براثن الهديان. قنطرة عظيمة. تنقلنا ...