الاثنين، 16 أغسطس 2021

يا خسارة بقلم سيد حجازي

 ياخسارة

هقولها وهعيدها

 من تاني ياخسارة

عالدم إل أصبح ميه

والحب إل راح بأسية

عالناس إل كانو أحباب

والناس إل عملو أصحاب

ولما الزمان دار بي

الوش الحقيقي بان 

وأقرب ما فيهم خان

وباعوني ودموع ف عني

يا خسارة

في زمن الأصيل بقي ضايع

والندل مافيش ولا مانع 

والحب ف إدين الشاري

والقلب الرخيص بقي بايع

وأحلامنا بقت وهميه

يا خسارة 

الظالم عالي ف بنيانه

وضعيفنا ف إدين سجانه

ورب العباد لو يمهل 

لا بينسي ولا  بيهمل

كل ال باعو وخانو

وياخسارة

سيدحجازي



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مشاركة مميزة

كوني بقلم عامر الدليمي

((((((«««كوني»»»)))))) ~~~~~~~~~~~~~~~~~~ كوني طفلتي التي تلعب  في حجري تلامس خدي  تقبلني في ثغري كوني  مشاغبةً تثير بمداعبتها  جنوني تستنهض...